Doe een website-analyse zodat je bezoek blijft plakken

Net als je auto kan ook je website een periodieke apk-keuring gebruiken. Soms is een goede opruimbeurt voldoende om de gebruikerservaring optimaal te houden. Want je wil natuurlijk dat je lezer op je website blijft plakken.

Is een opfrisbeurt niet genoeg? Dan kan een website-analyse uitkomst bieden. Bekijk onderstaande video maar eens waarom een bezoeker je website meteen weer verlaat.

Hoe werkt een website-analyse

  • Ik kijk kritisch naar je webteksten, waarbij ik op de stoel van de lezer ga zitten. Ik ga na of je verhaal nog wel goed aansluit bij je aanbod. Want hoe en wat jij aan oplossingen biedt, kan door de tijd veranderd zijn.

  • Ik check of je branding samenhangend is en ik controleer de gebruikersvriendelijkheid. Met andere woorden; kan je bezoeker de informatie makkelijk vinden en wordt hij geattendeerd op andere onderwerpen op je website die hij mogelijk interessant vindt.

  • Ook wordt de snelheid en vindbaarheid van je website gecontroleerd. Daarvoor werk ik samen met Anton Theunissen van Ant Communications. Hij is websitemaker en expert op dat gebied.

Samen bundelen we onze bevindingen in een adviesrapport. Dat rapport geeft je een compleet beeld van de te zetten stappen die leiden tot jouw ultieme website: Een website die bij jouw bedrijf past, naadloos aansluit op de behoeften van je doelgroep en meer klanten oplevert.

Redenen voor een website-analyse

  • Je hebt je bedrijf uitgebreid of hebt een reorganisatie doorgevoerd. Dit heeft invloed op je aanbod.

  • Je wil een andere of een extra doelgroep aanspreken.

  • Je hebt het idee dat je website niet het goede verhaal vertelt. 

  • Je bent al een paar jaar bezig en je wil je bedrijf anders presenteren.

  • Je wil je lezer op een effectieve en laagdrempelige manier op andere relevante diensten en/of producten wijzen.

  • Je website laadt langzaam en/of wordt niet gevonden.

Ja ik wil mijn website laten checken

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Alles wat echt goed is lijkt simpel. Petra heeft ons perfect geholpen met onze website. Ze vraagt en vraagt tot ze weet wat je nou echt wilt vertellen en welke structuur daarbij past. En de teksten die vervolgens uit haar pen vloeien zijn in één keer goed. Dan denk je bijna: is dit nou alles? Maar het is het meesterschap van de zen-monnik die jaren en jaren mediteert en traint, om uiteindelijk in één korte klap met zijn blote hand een steen te kunnen splijten.”

Otto Reuchlin | Peer Accountants

“Mijn bedrijf bestond 15 jaar en dat wilde ik graag vieren. Omdat het grote feest dat ik in gedachten had helaas niet mogelijk was, kwam ik op een ander idee waarvoor ik Petra hard nodig had. Ik wilde een aantal van mijn klanten vragen wat ik voor ze betekend heb in deze afgelopen 15 jaar. Petra heeft mijn klanten geïnterviewd en naar aanleiding daarvan een aantal mooie reviews geschreven. Ze heeft in de juiste woorden geschreven wat mijn klanten haar vertelden  en mooie quotes en korte pakkende zinnen gebruikt. Echt een goeie manier om te horen wat je klanten nu echt van je vinden. Petra dank je wel, ik ben er echt heel blij mee.”

Monique Kabboord | Administratievezaken.nl

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications