SEO teksten

Goed gevonden worden via SEO-teksten

Je hebt ongetwijfeld wel eens gehoord van SEO. (Search Engine Optimization) Zoekmachine-optimalisatie in het Nederlands. Of in gewonemensentaal: dat je online goed gevonden wordt. Op Google dus.

Vroeger was het belangrijk om zo veel mogelijk zoekwoorden in je tekst te verwerken. Tegenwoordig kijken zoekmachines of je webteksten logisch in elkaar zitten. De machine moet kunnen begrijpen waar de tekst over gaat. Want dan is het voor je lezer meestal ook begrijpelijk.

Kortom: SEO-teksten gaan over begrijpelijk en logisch geschreven teksten voor mens èn machine en richt zich vooral op het zoekgedrag van je doelgroep.

Bij het schrijven van SEO-teksten, houd ik rekening met 2 dingen. Ten eerste verwerk ik zoekwoorden in de tekst die je doelgroep gebruikt. Daarnaast zorg ik voor aansprekende tekst waarop de lezer ‘aangaat’.

Uiteindelijk draait het om relevante en waardevolle content op je website en in blogartikelen. De juiste zoekwoorden en zoektermen helpen Google om te zorgen dat jouw pagina’s gevonden worden door de mensen die je wil bereiken.

Ik wil SEO-teksten

Last van veel concurrentie?

Het je te maken met veel concurrenten en wil je bovenaan staan in Google? Ik werk samen met een ervaren SEO-specialist die heel goed is in zoekwoordenonderzoek en alle ins en outs van SEO weet. Voordat ik begin met schrijven, krijg ik van hem een uitgebreide briefing met alle zoekwoorden die ik nodig heb.

Meer klanten door SEO-teksten?

Je krijgt niet direct meer klanten door goede SEO-teksten. Wel krijg je meer bezoekers op je website of blogpagina. Of die ook daadwerkelijk klanten worden, hangt af van je klantgerichtheid. En natuurlijk van de kwaliteit van je webteksten. Die bezoeker moet enthousiast worden over je bedrijf en wat je met jouw aanbod voor hem kan oplossen zodat hij tot actie overgaat. Conversie noemen we dat.

Denk bijvoorbeeld aan informatie opvragen, een bestelling plaatsen, een e-book downloaden of een abonnement afsluiten.

Ik wil SEO-teksten

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Alles wat echt goed is lijkt simpel. Petra heeft ons perfect geholpen met onze website. Ze vraagt en vraagt tot ze weet wat je nou echt wilt vertellen en welke structuur daarbij past. En de teksten die vervolgens uit haar pen vloeien zijn in één keer goed. Dan denk je bijna: is dit nou alles? Maar het is het meesterschap van de zen-monnik die jaren en jaren mediteert en traint, om uiteindelijk in één korte klap met zijn blote hand een steen te kunnen splijten.”

Otto Reuchlin | Peer Accountants

“Je hebt mijn teksten gedegen bekeken, je verdiept in mijn vakgebied en hele kritische vragen gesteld. Dat vond ik toen best pittig, maar die manier van werken heeft teksten opgeleverd waarmee ik na één correctieronde met wat kleine aanpassingen, helemaal tevreden was. Dat vind ik knap gedaan.”

Merel Nip | Organizing Education

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications