Waarom je brein invloed heeft op je vertrouwen

Een type-, spel- of taalfout tast je geloofwaardigheid aan. Dat geldt voor al je teksten, dus ook die op je sociale media. Die fouten doen iets met het vertrouwen van de lezer. Dat beseft hij niet echt en dat is de schuld van zijn onbewuste brein.

Maar door dat gebrek aan vertrouwen besluit hij om iets niet te kopen, toch geen contact met je op te nemen en al helemaal geen aanstalten doen om je bij anderen aan te bevelen.

Gemiste kans.

Wat een lezer ook niet leuk vindt zijn te lange zinnen, grote lappen tekst of vakjargon. Dat soort teksten schrikken hem af en geven irritatie want het kost te veel tijd en moeite om het te begrijpen. De meeste schermlezers hebben namelijk weinig tijd.

Het gevolg: hij haakt af.

Zonde van alle energie die je in je teksten hebt gestoken.

Tekstredactie loont. Laat je tekst checken waardoor die lekker leesbaar wordt en uitnodigt om door te lezen. Natuurlijk foutloos geschreven in begrijpelijk Nederlands. Met korte zinnen, voldoende witregels en aansprekende titels. Zo bouw je vertrouwen op, voorkom je ergernis en bespaar je tijd.

Ik heb interesse

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Alles wat echt goed is lijkt simpel. Petra heeft ons perfect geholpen met onze website. Ze vraagt en vraagt tot ze weet wat je nou echt wilt vertellen en welke structuur daarbij past. En de teksten die vervolgens uit haar pen vloeien zijn in één keer goed. Dan denk je bijna: is dit nou alles? Maar het is het meesterschap van de zen-monnik die jaren en jaren mediteert en traint, om uiteindelijk in één korte klap met zijn blote hand een steen te kunnen splijten.”

Otto Reuchlin | Peer Accountants

“Soms krijg ik van klanten teksten voor mijn website aangeleverd waarmee ik niet uit de voeten kan. Te lang, te kort of te veel proces en te weinig resultaat. En wat is het dan heerlijk dat jij die teksten graag onder handen neemt, zodat zij wel lekker lopen en alles wat mijn klant zo graag voor het voetlicht wil brengen ook daadwerkelijk in de schijnwerper komt te staan. De afgelopen jaren heb je meerdere getuigenissen geredigeerd, waarbij mijn klanten stuk voor stuk blij en goedkeurend reageerden. “Zo bedoelde ik het precies te zeggen”. “Dat heb ik toch zelf geschreven?” “Wat handig om die alinea’s om te gooien en met het eind te beginnen”.

Mijn conclusie uit meerdere malen samenwerken met jou is win-win-win. Ik bespaar mezelf tijd en energie door niet te doen waar ik minder goed in ben én hetzelfde geldt voor mijn klant. Terwijl jij juist energie krijgt door dit wel te doen en hieraan graag je tijd besteedt. Wat willen drie mensen nog meer?”

Margriet Taams | Fit For Thought Denkadvisering BV

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications