Waarom je brein invloed heeft op je vertrouwen

Een type-, spel- of taalfout tast je geloofwaardigheid aan. Dat geldt voor al je teksten, dus ook die op je sociale media. Die fouten doen iets met het vertrouwen van de lezer. Dat beseft hij niet echt en dat is de schuld van zijn onbewuste brein.

Maar door dat gebrek aan vertrouwen besluit hij om iets niet te kopen, toch geen contact met je op te nemen en al helemaal geen aanstalten doen om je bij anderen aan te bevelen.

Gemiste kans.

Wat een lezer ook niet leuk vindt zijn te lange zinnen, grote lappen tekst of vakjargon. Dat soort teksten schrikken hem af en geven irritatie want het kost te veel tijd en moeite om het te begrijpen. De meeste schermlezers hebben namelijk weinig tijd.

Het gevolg: hij haakt af.

Zonde van alle energie die je in je teksten hebt gestoken.

Tekstredactie loont. Laat je tekst checken waardoor die lekker leesbaar wordt en uitnodigt om door te lezen. Natuurlijk foutloos geschreven in begrijpelijk Nederlands. Met korte zinnen, voldoende witregels en aansprekende titels. Zo bouw je vertrouwen op, voorkom je ergernis en bespaar je tijd.

Ik heb interesse

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Alles wat echt goed is lijkt simpel. Petra heeft ons perfect geholpen met onze website. Ze vraagt en vraagt tot ze weet wat je nou echt wilt vertellen en welke structuur daarbij past. En de teksten die vervolgens uit haar pen vloeien zijn in één keer goed. Dan denk je bijna: is dit nou alles? Maar het is het meesterschap van de zen-monnik die jaren en jaren mediteert en traint, om uiteindelijk in één korte klap met zijn blote hand een steen te kunnen splijten.”

Otto Reuchlin | Peer Accountants

“Mijn bedrijf bestond 15 jaar en dat wilde ik graag vieren. Omdat het grote feest dat ik in gedachten had helaas niet mogelijk was, kwam ik op een ander idee waarvoor ik Petra hard nodig had. Ik wilde een aantal van mijn klanten vragen wat ik voor ze betekend heb in deze afgelopen 15 jaar. Petra heeft mijn klanten geïnterviewd en naar aanleiding daarvan een aantal mooie reviews geschreven. Ze heeft in de juiste woorden geschreven wat mijn klanten haar vertelden  en mooie quotes en korte pakkende zinnen gebruikt. Echt een goeie manier om te horen wat je klanten nu echt van je vinden. Petra dank je wel, ik ben er echt heel blij mee.”

Monique Kabboord | Administratievezaken.nl

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications