content design

Content design: Wat werkt het beste voor je doelgroep?

Ik schrijf veel en graag. Bijvoorbeeld voor websites, blogartikelen of teksten voor je nieuwsbrief. Hier vind je een overzicht van de zakelijke teksten die ik het meest schrijf.

Maar soms is tekst niet het beste.

Als content designer zet ik een stap terug en stel ik de vraag: Wat is de beste manier om de doelgroep te bereiken? Want misschien is een video, foto’s, illustraties of een infographic een veel beter middel om in te zetten. Ik adviseer je welke content het beste aansluit bij je doelen en heb een groot netwerk aan specialisten die deze middelen voor je kunnen ontwikkelen.

Ja dit wil ik

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Alles wat echt goed is lijkt simpel. Petra heeft ons perfect geholpen met onze website. Ze vraagt en vraagt tot ze weet wat je nou echt wilt vertellen en welke structuur daarbij past. En de teksten die vervolgens uit haar pen vloeien zijn in één keer goed. Dan denk je bijna: is dit nou alles? Maar het is het meesterschap van de zen-monnik die jaren en jaren mediteert en traint, om uiteindelijk in één korte klap met zijn blote hand een steen te kunnen splijten.”

Otto Reuchlin | Peer Accountants

“Mijn bedrijf bestond 15 jaar en dat wilde ik graag vieren. Omdat het grote feest dat ik in gedachten had helaas niet mogelijk was, kwam ik op een ander idee waarvoor ik Petra hard nodig had. Ik wilde een aantal van mijn klanten vragen wat ik voor ze betekend heb in deze afgelopen 15 jaar. Petra heeft mijn klanten geïnterviewd en naar aanleiding daarvan een aantal mooie reviews geschreven. Ze heeft in de juiste woorden geschreven wat mijn klanten haar vertelden  en mooie quotes en korte pakkende zinnen gebruikt. Echt een goeie manier om te horen wat je klanten nu echt van je vinden. Petra dank je wel, ik ben er echt heel blij mee.”

Monique Kabboord | Administratievezaken.nl

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications