Landingspagina

Waarom een landingspagina?

Heb je een seizoensaanbieding? Wil je je coachingstraject onder de aandacht brengen? Of blijft de verkoop achter en wil je daarom extra aandacht op een specifiek product leggen? In zo’n geval kan het goed zijn te adverteren op Google of sociale media.

Maar dan?

In plaats van geïnteresseerden naar je homepage of een productpagina te sturen, is het slimmer om ze naar een specifieke pagina op je website te verwijzen. Zo’n pagina die naadloos op je advertentie aansluit noem je een landingspagina. Het voordeel is dat je bezoeker minder ‘moeite’ hoeft te doen om zich te oriënteren op jouw aanbod want hij landt er vanzelf op. Je maakt het hem dus lekker makkelijk waardoor hij eerder geneigd is om ook andere producten en/of diensten van je te bekijken. Hij blijft dus langer hangen.

Voordelen van een landingspagina

  • Omdat een landingspagina naadloos op je advertentie is afgestemd, hoeft je bezoeker niet te zoeken. Daardoor zal hij eerder de boodschap op de pagina lezen en haakt hij minder snel af.  De kans is zelfs groot dat hij nog wat langer op je website blijft plakken. 

  • Een goede landingspagina bespaart je advertentiekosten. Google Adwords kijkt naar de relevantie van je landingspagina en je Adwords advertentie. Hoe dichter dat bij elkaar ligt, hoe beter Google je beoordeelt waardoor je minder hoeft te betalen voor een klik.

  • Je bezoeker stap voor stap overtuigen werkt beter. In je advertentie lok je de bezoeker met een voordeel. Op je landingspagina kun nog meer voordelen noemen en bevestigingen met ‘social proof’ zoals reviews of quotes.

  • Al deze voordelen zorgen ervoor dat de conversie omhooggaat. Oftewel, je verkoopt meer.

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Petra heeft alle teksten van mijn website geschreven, de indeling verbeterd en geadviseerd over SEO bij nieuwe teksten. Ik krijg daar zeer regelmatig complimenten over. Verder schrijft ze al 2 jaar mijn blogs. Ik stuur haar grofweg mijn ideeën over een onderwerp en zij maakt er iets moois van dat ik direct op mijn site en op mijn socialemedia-kanalen kan plaatsen. Op deze manier werken we al een tijdje samen en ik ben daar supertevreden over.”

Anne-Marie Boogaarts | Funural Quest

“De afgelopen jaren heb je meerdere getuigenissen geredigeerd, waarbij mijn klanten stuk voor stuk blij en goedkeurend reageerden:

“Zo bedoelde ik het precies te zeggen. Dat heb ik toch zelf geschreven? Wat handig om die alinea’s om te gooien en met het eind te beginnen.”

Mijn conclusie uit meerdere malen samenwerken met jou is win-win-win.”

Margriet Taams | Fit For Thought Denkadvisering BV

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications