Landingspagina

Waarom een landingspagina?

Heb je een seizoensaanbieding? Wil je je coachingstraject onder de aandacht brengen? Of blijft de verkoop achter en wil je daarom extra aandacht op een specifiek product leggen? In zo’n geval kan het goed zijn te adverteren op Google of sociale media.

Maar dan?

In plaats van geïnteresseerden naar je homepage of een productpagina te sturen, is het slimmer om ze naar een specifieke pagina op je website te verwijzen. Zo’n pagina die naadloos op je advertentie aansluit noem je een landingspagina. Het voordeel is dat je bezoeker minder ‘moeite’ hoeft te doen om zich te oriënteren op jouw aanbod want hij landt er vanzelf op. Je maakt het hem dus lekker makkelijk waardoor hij eerder geneigd is om ook andere producten en/of diensten van je te bekijken. Hij blijft dus langer hangen.

Voordelen van een landingspagina

  • Omdat een landingspagina naadloos op je advertentie is afgestemd, hoeft je bezoeker niet te zoeken. Daardoor zal hij eerder de boodschap op de pagina lezen en haakt hij minder snel af.  De kans is zelfs groot dat hij nog wat langer op je website blijft plakken. 

  • Een goede landingspagina bespaart je advertentiekosten. Google Adwords kijkt naar de relevantie van je landingspagina en je Adwords advertentie. Hoe dichter dat bij elkaar ligt, hoe beter Google je beoordeelt waardoor je minder hoeft te betalen voor een klik.

  • Je bezoeker stap voor stap overtuigen werkt beter. In je advertentie lok je de bezoeker met een voordeel. Op je landingspagina kun nog meer voordelen noemen en bevestigingen met ‘social proof’ zoals reviews of quotes.

  • Al deze voordelen zorgen ervoor dat de conversie omhooggaat. Oftewel, je verkoopt meer.

Ik wil zo’n landingspagina

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Alles wat echt goed is lijkt simpel. Petra heeft ons perfect geholpen met onze website. Ze vraagt en vraagt tot ze weet wat je nou echt wilt vertellen en welke structuur daarbij past. En de teksten die vervolgens uit haar pen vloeien zijn in één keer goed. Dan denk je bijna: is dit nou alles? Maar het is het meesterschap van de zen-monnik die jaren en jaren mediteert en traint, om uiteindelijk in één korte klap met zijn blote hand een steen te kunnen splijten.”

Otto Reuchlin | Peer Accountants

“Soms krijg ik van klanten teksten voor mijn website aangeleverd waarmee ik niet uit de voeten kan. Te lang, te kort of te veel proces en te weinig resultaat. En wat is het dan heerlijk dat jij die teksten graag onder handen neemt, zodat zij wel lekker lopen en alles wat mijn klant zo graag voor het voetlicht wil brengen ook daadwerkelijk in de schijnwerper komt te staan. De afgelopen jaren heb je meerdere getuigenissen geredigeerd, waarbij mijn klanten stuk voor stuk blij en goedkeurend reageerden. “Zo bedoelde ik het precies te zeggen”. “Dat heb ik toch zelf geschreven?” “Wat handig om die alinea’s om te gooien en met het eind te beginnen”.

Mijn conclusie uit meerdere malen samenwerken met jou is win-win-win. Ik bespaar mezelf tijd en energie door niet te doen waar ik minder goed in ben én hetzelfde geldt voor mijn klant. Terwijl jij juist energie krijgt door dit wel te doen en hieraan graag je tijd besteedt. Wat willen drie mensen nog meer?”

Margriet Taams | Fit For Thought Denkadvisering BV

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications