Testimonial laten schrijven

Een testimonial laten schrijven is goud waard

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. We zijn er steeds meer aan gewend dat klanten hun ervaringen online in een review delen. Gevraagd of ongevraagd. Meestal gaat het over een product wat ze hebben gekocht of hoe ze de klantenservice hebben ervaren.

Maar vergis je niet. Ook voor zakelijke dienstverleners is een review hele belangrijke PR. Je noemt het dan meestal een testimonial, maar het heeft een vergelijkbaar effect. Via een testimonial kan je laten zien hoe de kwaliteit van je dienstverlening wordt ervaren, welke problemen je kunt oplossen of wat voor waardevolle inzichten klanten opdoen.

Het zijn een soort mini-verhalen die je meevoeren in de wereld van de klant. Als lezer beleeft je de situatie en voel je letterlijk de emotie. En dat komt binnen want het raakt je.

Voor wie is dit interessant?

Ik werk geregeld voor coaches die testimonia van cliënten op hun website publiceren. Vaak vindt hun cliënt het lastig om zelf iets op papier te zetten waardoor het eindeloos lang kan duren. Maar dat geldt natuurlijk ook voor klanten van andere dienstverleners zoals boekhouders, makelaars, advocaten, muziekleraren of trainers. Ook voor hen zijn testimonia waardevolle PR.

Zo werk ik

  • Van tevoren stemmen we de inhoud af, verdiep ik me in de persoon die ik interview en bepalen we de lengte van de tekst. Op basis daarvan calculeer ik een prijs (vanaf €85 excl. btw)

  • Nadat ik de contactgegevens van de persoon in kwestie heb ontvangen, maak ik een (telefonische) afspraak voor een interview. Uiteraard behandel ik de gegevens vertrouwelijk.

  • Daarna werk ik het interview uit tot een testimonial en stuur ik je die toe.

  • De tekst overleg jij rechtstreeks met de geïnterviewde persoon. 

  • Je plaatst de testimonial zelf op je website.

Ik wil graag testimonia op mijn website

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Alles wat echt goed is lijkt simpel. Petra heeft ons perfect geholpen met onze website. Ze vraagt en vraagt tot ze weet wat je nou echt wilt vertellen en welke structuur daarbij past. En de teksten die vervolgens uit haar pen vloeien zijn in één keer goed. Dan denk je bijna: is dit nou alles? Maar het is het meesterschap van de zen-monnik die jaren en jaren mediteert en traint, om uiteindelijk in één korte klap met zijn blote hand een steen te kunnen splijten.”

Otto Reuchlin | Peer Accountants

“Je hebt mijn teksten gedegen bekeken, je verdiept in mijn vakgebied en hele kritische vragen gesteld. Dat vond ik toen best pittig, maar die manier van werken heeft teksten opgeleverd waarmee ik na één correctieronde met wat kleine aanpassingen, helemaal tevreden was. Dat vind ik knap gedaan.”

Merel Nip | Organizing Education

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications