Een sociale mediastrategie = noodzaak

Weet jij op welke kanalen jouw klanten het liefste zitten? Waar vinden ze inspiratie en informatie? Is dat op LinkedIn of toch Instagram of allebei? En met wat voor soort berichten kun je ze verleiden?

Veel bedrijven doen wel wat op sociale media, maar hebben eigenlijk geen duidelijke strategie. Ze posten af en toe wat, maar wat, wanneer en wie ze willen bereiken, weten ze niet altijd. Of ze gunnen zich geen tijd om daarover na te denken. En wie in het bedrijf moet die berichten dan maken en plaatsen?

Met een heldere sociale mediastrategie zijn deze struikelblokken verleden tijd. Ik zorg dat je regelmatig zichtbaar bent op je sociale mediakanalen. (LinkedIn, Facebook of Instagram) Uiteraard met kwalitatieve content.
Samen bespreken we wat je doelen zijn en welke onderwerpen daarbij passen en bepalen welke kanalen het beste bij je passen. Vervolgens maak ik een planning en verdelen we de taken. Want het moet goed passen en voor jou en mij werkbaar zijn.

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Petra heeft alle teksten van mijn website geschreven, de indeling verbeterd en geadviseerd over SEO bij nieuwe teksten. Ik krijg daar zeer regelmatig complimenten over. Verder schrijft ze al 2 jaar mijn blogs. Ik stuur haar grofweg mijn ideeën over een onderwerp en zij maakt er iets moois van dat ik direct op mijn site en op mijn socialemedia-kanalen kan plaatsen. Op deze manier werken we al een tijdje samen en ik ben daar supertevreden over.”

Anne-Marie Boogaarts | Funural Quest

“De afgelopen jaren heb je meerdere getuigenissen geredigeerd, waarbij mijn klanten stuk voor stuk blij en goedkeurend reageerden:

“Zo bedoelde ik het precies te zeggen. Dat heb ik toch zelf geschreven? Wat handig om die alinea’s om te gooien en met het eind te beginnen.”

Mijn conclusie uit meerdere malen samenwerken met jou is win-win-win.”

Margriet Taams | Fit For Thought Denkadvisering BV

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications