Doe een website-analyse zodat je bezoek blijft plakken

Net als je auto kan ook je website een periodieke apk-keuring gebruiken. Soms is een goede opruimbeurt voldoende om de gebruikerservaring optimaal te houden. Want je wil natuurlijk dat je lezer op je website blijft plakken.

Is een opfrisbeurt niet genoeg? Dan kan een website-analyse uitkomst bieden. Bekijk onderstaande video maar eens waarom een bezoeker je website meteen weer verlaat.

Hoe werkt een website-analyse

  • Ik kijk kritisch naar je webteksten, waarbij ik op de stoel van de lezer ga zitten. Ik ga na of je verhaal nog wel goed aansluit bij je aanbod. Want hoe en wat jij aan oplossingen biedt, kan door de tijd veranderd zijn.

  • Ik check of je branding samenhangend is en ik controleer de gebruikersvriendelijkheid. Met andere woorden; kan je bezoeker de informatie makkelijk vinden en wordt hij geattendeerd op andere onderwerpen op je website die hij mogelijk interessant vindt.

  • Ook wordt de snelheid en vindbaarheid van je website gecontroleerd. Daarvoor werk ik samen met Anton Theunissen van Ant Communications. Hij is websitemaker en expert op dat gebied.

Samen bundelen we onze bevindingen in een adviesrapport. Dat rapport geeft je een compleet beeld van de te zetten stappen die leiden tot jouw ultieme website: Een website die bij jouw bedrijf past, naadloos aansluit op de behoeften van je doelgroep en meer klanten oplevert.

Redenen voor een website-analyse

  • Je hebt je bedrijf uitgebreid of hebt een reorganisatie doorgevoerd. Dit heeft invloed op je aanbod.

  • Je wil een andere of een extra doelgroep aanspreken.

  • Je hebt het idee dat je website niet het goede verhaal vertelt. 

  • Je bent al een paar jaar bezig en je wil je bedrijf anders presenteren.

  • Je wil je lezer op een effectieve en laagdrempelige manier op andere relevante diensten en/of producten wijzen.

  • Je website laadt langzaam en/of wordt niet gevonden.

Wat zeggen klanten over mij

Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?

“Petra heeft alle teksten van mijn website geschreven, de indeling verbeterd en geadviseerd over SEO bij nieuwe teksten. Ik krijg daar zeer regelmatig complimenten over. Verder schrijft ze al 2 jaar mijn blogs. Ik stuur haar grofweg mijn ideeën over een onderwerp en zij maakt er iets moois van dat ik direct op mijn site en op mijn socialemedia-kanalen kan plaatsen. Op deze manier werken we al een tijdje samen en ik ben daar supertevreden over.”

Anne-Marie Boogaarts | Funural Quest

“De afgelopen jaren heb je meerdere getuigenissen geredigeerd, waarbij mijn klanten stuk voor stuk blij en goedkeurend reageerden:

“Zo bedoelde ik het precies te zeggen. Dat heb ik toch zelf geschreven? Wat handig om die alinea’s om te gooien en met het eind te beginnen.”

Mijn conclusie uit meerdere malen samenwerken met jou is win-win-win.”

Margriet Taams | Fit For Thought Denkadvisering BV

“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”

Anton Theunissen | Ant Communications